Härligt med sol och plusgrader

Idag har det varit en riktigt härlig dag, solen sken när man gick imorse:) Då blir man direkt glad.
Alice bestämde sig för att vakna 06.40 idag, vilket är väldigt tidigt för henne. Så upp och ge henne mat och hon somnade direkt, skönt tänkte jag nu får man väl två timmars sömn till....ICKE!!! Hon vaknade igen 07.50.
Hon skriker aldrig när hon vaknar så det är skönt, hon ligger och gurglar och snackar med sig själv och drar i fötterna tills man tar upp henne:)
Vi mös lite i soffan, sen tog vi på oss och gick upp till mamma på en kopp kaffe,sen gick vi och köpte frallor till mig och göran! Blev en sväng på stan efter det, men hittade inget. Ängelholm är så tråkigt när det gäller klädesaffärer, enda vettiga är faktiskt H&M som fått mycket fint och Lita som har underbara kläder, dock väldigt dyrt;)
 
Vid 16 drog göran till en kompis för att kolla rögle, vilket inte jag och Alice var intresserade av så vi stannade hemma och tog ett bad istället:) Jag provade först att sätta henne i vasken med lite vatten, inte lyckat enligt mig men jättepoppis tyckte Alice som sparkade ut nästan allt vattnet på golvet, så det fick bli badkaret istället. Hon älskar att bada och plaskar hej vilt när vi sitter där i. Nu efter badet somnade Alice gott i sin säng, dock ej för kvällen men sista napen innan läggdags klockan 21. Skönt att hon lägger sig lite tidigare nu, innan var hon alltid uppe med oss till vi laoss runt 23, vilket resulterade i NOLL egentid för mig och göran, men blivit mycket bättre nu:)
 
Nu ska jag snart förbereda maten. Ha en skön lördag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillakarleken.blogg.se

Denna blogg kommer framförallt handla om mig och min sambos vardag tillsammans med vår dotter Alice.

RSS 2.0