Vad hände med våren?

Trodde det var ett skämt igår när Göran frågade om det hade snöat ute, nää sa jag lite skämtsamt att det är våra fönster som är skitiga..Men sååå fel jag hade! Det var vitt på marken och snön föll!! Jag som trodde att våren äntligen var på väg:(
Så idag har vi haft innemys hela dagen jag och Alice. Vi hade mamma på besök, hon hade med sig jättegod kycklinggryta, så det tackar vi för! Sen kom även pappa på en snabb visit och även han hade med sig godsaker, nämligen toscakaka...mums:)
 
Igår gjorde jag potatispuré till Alice, frös in så vi hade ett tag framöver! Det fick tummen upp av Alice som mumsade i sig, perfekt portion med en isbit pure som jag värmde i micron:) Hon börjar bli en stor tös nu och det händer saker varje dag tycker jag! Nu är det roligaste hon vet att sträcka ut tungan så långt det går och blåsa så salivet flyger!:)
Det är snart dags för dop också, vilket ska bli så mysigt! Ser ut som alla kommer:)
Finns även två personer som kommer till kyrkan som jag inte trodde skulle komma, en av dem står mig väldigt väldigt nära och brukar inte komma på sånna här tillställningar. Men när jag pratade med personen sa jag att det är viktigt för alice att du kommer, och jag blir också väldigt besviken om du inte kommer. Jag begärde inte att dessa personer kommer på middagen efteråt, men i kyrkan tycker jag dock att man kan visa sig! Så jag är väldigt glad att steget är taget att dem kommer.
Det är ganska invecklad historia som nog skulle ta väldigt många inlägg att skriva om, så jag avstår!
 
 
Det är detta man längtar efter nu när man tittar ut genom fönstret och ser all snö...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillakarleken.blogg.se

Denna blogg kommer framförallt handla om mig och min sambos vardag tillsammans med vår dotter Alice.

RSS 2.0