Det här med planering?

 
Fyllde i ansökan om föräldraledighet idag på jobbet, och det är lite med en klump i magen man gör det. Dels för att det är en så stor förändring i sitt liv att nu ska man inte jobba på ett bra tag,utan vara hemma och vara mamma för första gången i sitt liv. Det är så mycket man funderar över och är så rädd att göra fel.
Jag tänkte att jag skulle jobba ända in i det sista( självklart kan det ändras) sen vara ledig i 1 ½ år. Det kan väl vara ganska lagom?
 
Jag är en riktig grubblare och kan ibland vara en negativ sak. Dels för att jag brukar måla fan på väggen innan något ens har hänt! Men som jag skrev innan så vill man ju inte göra något fel. Är rädd för att man själv inte ska vara en bra mamma. Men egentligen ska man ju skita i vad alla andra tycker och tänker om min och görans uppfostran på vårt kommande barn. Alla är vi olika,tänker olika och agerar olika. Det gäller nog bara att man följer sitt hjärta och hjärna så ordnar nog sig allt efter hand. Nu när man väl skriver det så låter det som en självklarhet men just tankarna är helt olika.
En annan grej som man också funderat över är den ekonomiska biten.Hur det kommer bli när bara en av oss jobbar och får ordentlig lön? Jag är inte rädd för att vi inte kommer klara det....För det kommer vi, det går ingen nöd på oss. Det är bara att man får prioritera om, det är också något som fladdrar förbi då och då och sånt man får planera för redan nu.
 
Det var bara ett par tankar och nu ska jag fortsätta jobba tills 19.
 
 


Kommentarer
Nathalie

Trevlig med fler från Ängelholm! Oktober är ju inte speciellt långt bort! (Ska jag säga som tycker att det är evigheter till augusti då jag är beräknad, haha). Hade varit jättekul att ses sen.. alltid kul med barn i samma ålder.. kan ju lätt bli lite ensamma dagar under mammaledigheten annars.. även om de små nog kan underhålla en tillräckligt ;) Ha en fin kväll!

Svar: hehe nej då är det bara 2 månader mellan våra:) Ja tycker också det hade varit kul att ses! Vi kan väl ta och snacka ihop oss om någon dag? Kram
Rebecca Ahlgren

2012-07-10 @ 21:48:45
URL: http://preggo.blogg.se
jossan

vad fin bloggen blev, när bebis har kommit sen kommer du aldrig mer vilja jobba haha! :) och visst har newbie underbara kläder, så himla bra passform med, ellioth (läs jag haha) älskar dem!

Svar: Tack så mycket!!:) Haha jaa man kommer nog tycka det är ganska skönt att vara mammaledig!:) Ja newbie är verkligen såå fina! Tror vår lilla också kommer att gilla dem, hehe! Gott det såg ut med allt du bakat!:)
Rebecca Ahlgren

2012-07-10 @ 21:58:38
URL: http://jossanbergqvist.blogg.se
Frida

Du kommer bli världens bästa mamma! <3

Svar: Aw tack så mycket vännen<3
Rebecca Ahlgren

2012-07-14 @ 00:16:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillakarleken.blogg.se

Denna blogg kommer framförallt handla om mig och min sambos vardag tillsammans med vår dotter Alice.

RSS 2.0